¤ tisdag 5/4-11

Gick upp kvart över 7 idag, åkte till fyris för att ha utvecklingssamtal.
Sen åkte jag och mamma o. köpte lite borstar åt hästarna då de andra är lite lagom äckliga, även en hemtelefon, skottkärra, grep, mm.
När vi väl kom hem så åkte jag till stallet, hästarna skoddes och calle skötte
sig faktiskt grymt bra!
När de var skodda så red jag Calle, helt underbar var hon och allt flöt,
riktig liten dressyrponny haha, även i galoppen så gick hon supet.
Och jag kan inte annat än att säga samma sak om Todd, allt känns så lätt nu,
med båda två, jag vet hur jag ska rida och dom gör det jag ber dom om.
Traven är helt perfekt med båda, i galoppen så jobbar jag mycket på att få dom så rörliga som möjligt,
gör öppnor, slutor, tränar deras reaktionsförmåga och lydighet med tempoväxlingar, skänkelvikningar och galoppombyten, måste ju säga att det funkar super.

Har faktiskt pluggat lite kemi också, otroligt men sant.
Imorgon blir det träning för Cattis med Toddan,
på torsdag vilar hästarna och Marie får äran att lära mig kemi då ist för idag,
och på fredag är det prov och blir att rida båda och fixa allt inför tävlingen på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0