Dagens ridpass

Todd fick gå en tur i skogen idag.
Men Calle fick gå ett hårt pass på marken, shit vilken känsla!
Jag hade verkligen bestämt mig för att förändra min ridning och en enorm skillnad blev det.
Hela passet tänkte jag på vart jag hade mig själv och hästen, (som zetterman sa "man måste veta vad man har mellan benen!" hahaha), leta efter nya möjligheter att förbättra allt hela tiden.
Det blir ju lätt att man bara tänker på vad man själv vill ha, men nu la jag allt fokus på vad calle ville ha av mig för att hon skulle ge mig vad jag ville ha av henne.
Min sits blev genast helt annorlunda, mer upprätt, hade skänkeln i rätt linje med överlivet, mjuka händer och framför allt rätt balanspunkt i sadeln. När jag gav henne det så gick hon som en klocka, tuggade på bettet, arbetade med baken och fick verkligen upp ett tryck.
Känner mig otroligt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0