Gårdagens ridpass

Red ju Lothar igår och jag känner hur jag verkligen skulle vilja ha en egen storhäst också ;).
Jobbade mycket i 8or, serpentiner, skänkelvikningar och öppnor.
Efter att ha joggat fram honom så skrittade jag honom i 8or och såg till att jag verkligen fick honom
runt min innerskänkel för små hjälper. När jag kände att jag hade honom så gick jag över i trav.
Fortsatte jobba lite på 8or, sen red jag längs spåret och gjorde öppnor, fick honom riktigt fin i sidorna.
Så då gjorde jag skänkelvikningar och sedan serpentiner, efter att ha gjort vanliga serpentiner
så la jag till skänkelvikningar från när jag ställer om och runt genom hela bågen (i serpentinerna), sen gjorde jag även ökningar (haha kändes som han flög) och även lite annat.
Lothar är riktigt cool att rida, han är så välutbildad och det blir så roligt att rida för man kan göra så mycket med honom. Det blir ju dock lite mer häst att rida ihop än med Todd, haha lite storleksskillnad ;).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0