Åsikts inlägg

Något jag verkligen inte förstår är varför vissa ryttare inte använder hjälm när dom rider.
Det spelar ingen roll om man har en snäll häst, allt kan ske, man vet aldrig vad som kommer hända.
Det finns ingen som helst anledning, enligt mig, att man ska rida utan hjälm!
Okej alltså dom som fotar sig utan de, visst bara sekunderna när någon tar kortet.
Men det är fortfarande inte bra.
Jag kan faktiskt inte komma på en vettig anledning att rida utan hjälm.
Med tanke på hur hög skaderisken är, jag tycker inte det ska spela någon roll hur bra man är
eller hur bra man tror att man är, hur snäll häst man har, för risken kommer alltid finnas där.
Ramlar man då av, tänk då vilka livsfarliga skador man kan få!? Hur lätt det kan leda till stora hjärnskador,
förlamning, död, osv. Visst de kan bli lindrigt, men lika gärna livsfarligt.
Det finns så många anledningar till att ha hjälm och faktiskt ingen vettig anledning att inte ha det.
Om man tkr det är för "varmt" eller "obekvämt", så tkr jag att man faktiskt får stå ut...

Jag tkr det är speciellt illa när de stora ryttarna gör det, framförallt när dom gör det offentligt!
Dom som är idoler för många, som är en inspirationskälla för andra ryttare, dom har ett stort ansvar
och borde inte rida utan, med tanke på hur lätt vi faktiskt påverkas av vad de gör.
Helt ärligt så tycker jag det är rätt barnsligt, så drygt är det inte att ha hjälm på sig och tänk så mycket
det skyddar.

Nej ger helt enkelt en stor fet DISS till de som inte använder sig av hjälm.


Kommentarer
Postat av: bert

amanda <3 fota utan hjälm på chipooooooooooo min perla

2011-10-17 @ 07:47:34
Postat av: Anonym

håller me dej ;D !

2011-10-17 @ 07:57:06
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Amanda

asså frääääsh brud som visas på reklamen under de här inlägget...

en jävla fetto mage! MUMS

blir sugen

2011-10-17 @ 12:14:44
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: felicia

Håller med dig! ;)

2011-10-17 @ 13:34:14
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0