svar på frågestunden del 1

Hur många hästar testade du innan du köpte todd?
Jag testade 5 hästar innan jag testade todd :)

Hur kommer det sig att du började rida Liz?
Hmm, Kerstin (som äger liz) är en släkting, vi har pratat lite tidigare om att jag skulle börja hoppa henne.
Så nu när jag bara har en häst så börja jag träna henne oxå ;).

Hur många hästar har du haft och vad heter dom?

Jag har haft 8 hästar :).
B-ponnyer:
Canter
Munsboro Denny Boy
Munsboro May
Munsboro Cocoa

C-ponnyer:
Munsboro Callie
Miclas Clint Eastwood
Safir
Munsboro Todd.
:)

Känner du Alexander Sandbring, Eneas Hållsten och nicholai?
Vem tkr du är snyggast?

Yes jag känner dom.
HAHAHA det tänker jag inte svara på xd

Hur känner du rosanna (hastdiggaren.se)?
Bra fråga, jag vet inte riktigt x)
Nej men vi har träffats en hel del på tävlingar, pratat lite.
Sen kommenterade jag ngt inlägg på hennes blogg och då började vi prata mer.
Sen så efter tierp så snackar vi typ hela tiden ;)

Vem är den stördaste/skönaste person du känner?
Känner jag någon som inte är störd? ;)

vad tkr du om munsboro ponnyerna? även om du har en som går jätte bra förstår jag att du gillar dom men har du ngt negativt om dom att säga?
Alltså det finns ju alla typer av hästar, med olika kapacitet och psyke.
Av alla munsboro hästar vi har köpt så är det bara Calle som inte riktigt var vad vi förväntat oss.
Dom är ju oftast väldigt gröna, vilket både kan vara positivt och negativt.
Sen är ju priset en annan fråga men ah :p

vrf köpte ni inte en D ponny istället för en C?
Vi funderade på D-ponny först, jag testade en, resten C.
Jag vet inte riktigt varför det blev en c, eller ja alltså vi köpte ju Todd för att jag tycker jättemycket om honom.
Han passar mig, sen är han minst lika svår som en d-ponny, så skillnaden hade inte varit så stor ;)

Tips för att bli framgångsrik bortsett från bra häst, talang o.s.v xD
Det är "bara" att kämpa, ha rimliga men lite högre mål.
Alltid sträva efter något liksom. Analysera dina ritter och andras, bra som dåliga,
se vad som kan bättras men även vad som är bra.
Jag har nyligen börjat med att sitta för mig själv och kolla på tidigare ritter innan jag går banan på tävling.
För att påminna mig själv om vad jag behöver tänka på, så att jag själv ser det och inte bara hör det från mamma x).
Sen underlättar det ju självklart med en häst som är bra, men att ha en "taxi" är ju inte direkt det bästa det heller.
Men en häst som har kapacitet för de klasser du vill nå utan att du behöver kämpa som f*n eller bara sitta och åka, det är ju något som hjälper till.
Sen markarbete, utan bra markarbete så är det nästan omöjligt att verkligen lyckas.
Man måste även tro på sig själv utan att bli uppblåst. :)

hur tror du att Isabella Bergh kan vara så grym som hon är?
Hur kan jag vara så mycket bättre än dig Bella?

Gillar du marcus doverholt? du vet danai's brorsa? Tycker jag har sett på din facebook att du flirtar med han...?
Hahahaha, det är ju du som försöker haffa honom från min fb xD

Ridkillar eller inte? och varför?
Det beror ju på personen, men nja alltså några är ju lite som dom är x)

din största idol? (h*n får inte vara känd;)
Som inte är känd? Ehm, isf har jag ingen aning x)
Eller ja, Cattis skulle jag säga isf ;)

Vilken färg har du på dina underkläder?
HAHAHA, skulle du bra gärna vilja veta va, min kära man.

hur kan du vara så kort??
Hur kan du kalla mig kort när vi typ är lika långa? ;)

är de inte jobbigt att låta som en stockholmare? ;)
Haha jag kan snacka ALLA dialekter ;) och är det inte jobbigt för dig att snacka norrlänska? ;)


Kommentarer
Postat av: Idi

Nej för norrlänska är sexigt ;)

2011-10-02 @ 12:11:06
URL: http://cassechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0