KARMA IS ONLY A BITCH IF YOU ARE

Livet är på det stadiet när det kaosar lite här och var, om man ska ta lite mellanting som exempel så har jag sedan förra veckan nästan blivit påkörd 3ggr, kan dra den ena historien iaf. Jag cyklade och pratade med telefon, sen när jag kom till en rätt stor korsning så hade alla trafikljusen lagt av = totalt kaos på vägen, så jag stod där, med lite tidspress, tills jag bestämde mig för att det va dags att ta sig över. Så jag sätter cykeln i rullning, i samma sekund som jag närmar mig mitten av vägen kommer ett gäng bilar från alla håll och kanter mot mig i full fart och jag halvt skriker till Vendela att jag kommer dö, som bara skrattar åt mig och med några få sekunders marginal så hann jag över vägen innan närmsta bil flög förbi och jag kände vinddraget i nacken, mysigt!

Sen har mitt headset har avlidit trots mina tappra försök att rädda det med tejp (mer dramatiskt än det låter) och vädret hatar mig. Men ändå småpotatis, jag lever iaf ;). och det har jag "firat" med att framstå fint i allmänhetens ögon, mest populärt var det nog i tisdags, när jag varit vaken hela natten och inte brydde mig om någonting alls, så satte i mitt headset och höjde upp volymen, till det så sjöng jag högt och falskt hela vägen från stationen till jobbet. I efterhand tycker jag lite synd om de som mötte mig och förstår deras blickar haha. Sen har jag en förmåga att göra konstiga ljud när jag pratar med folk jag är väldigt bekväm med (vilket jag tror alla människor har drag av, bara inte är lika töntiga så dom håller de inne), något jag gjorde igår när jag pratade i telefon på vägen hem, vilket förfärade den stackars man jag från en början inte upptäckt när jag gick där helt inne i det tydligt inte så vettiga samtal jag hade med Vendela.
Vad mer jag gjort? Efter mitt framträdande som sångerska på tisdagsmorgonen så lyckades jag låsa ut mig själv från jobbet, så där stod jag ett tag, framåtlutad med pannan mot glasdörren tills jag blev insläppt, känner nu att jag kanske skulle ha inlett med den mesiga historien.

Vi kan lika gärna dra varför vädret hatar mig också, det är ju lika bra som en 10år gammal gympadojja. När jag kollade ut innan jag skulle cykla från jobbet så sken solen, när jag började cykla så kom spöregnet. Väl framme så sken solen igen, jag gick och köpte mig ett nytt headset, för att mötas av spöregnet igen när jag kom ut och skulle vänta på bussen.

Men snart åker jag, Lotta och Marie iaf till Irland, inte för att Irland är känt för fint väder hehe, men det kan spöregna och jag kommer vara lika glad ändå när vi står där på eminem konserten, snäppet under en lyrisk fjortis på det!

I hästväg så har inget exalterande hänt direkt, han vilade i måndags, i tisdags jobbades han en stund i äckligt spöregn och igår en skogsrunda. Jag är väldigt sugen på att åka till skästa och träna honom, visa för Emma hur har är nu och se vad hon tycker om hans utveckling. Sen skulle jag hur gärna som helst dra iväg på ett meeting, sist va liksom sm förra sommaren och då va jag dålig, så ja ett meeting skulle sitta fint.

Det här inlägget var både ganska ointressant och väldigt simpelt. Men jag tror att intressenivån till ett inlägg om hur jag inventerar kemikalier skulle vara ännu lägre. Lägger ut film på Harry från tävlingen så fort jag har tid som kompensation :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0