BÄSTA KILLEN

Harry har som jag tidigare nämnt, vilat tre dagar den här veckan, men igår gav vi oss äntligen ut. Det blev väldigt tydligt att det inte bara var jag som längtat efter ett ridpass, han var så himla taggad. När vi kom till galoppsträckan så kände jag hur han blev allt högre och han laddade upp för att galoppera, det var mycket krut i honom om man säger så. Han var så glad att han knappt kunde hålla sig själv i styr, så det är skönt att han är så pålitlig, så att jag kan låta honom gasa emellanåt och alltid veta att jag kan få stopp på honom snabbt.
Det var svårt att avgöra vem av oss som var mest lyrisk, men tror nästan han vann, har aldrig träffat en så charmig och positiv häst innan. Helt fantastisk.




Kommentarer
Postat av: engpeng

hahaha även fast jag vet att jag inte kan bromsa skiter jag fullständigt i det, jag släpper bert ändå och bromsstäckan får bli så lång som den blir hahahha. allt från 300m-1km, det varierar, annars brukar jag vänta tills han blir trött bara hahah så bromsar han själv

2013-12-13 @ 18:09:00
URL: http://engmanamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0