TRÄNING

Var till skästa och tränade för Mia idag. Harry var minst sagt taggad på att få hoppa, när vi kom fram så kunde han knappt vara stilla i transporten, puttade på mig när jag skulle ta på alla grejer och trampade. När jag hoppade upp kände jag den enorma energi han traskade runt med. Han är lite lustig när han är väldigt taggad, han är först fånig och fjantar för sånt som han vanligtvis inte bryr sig om, sen blir han lite kaxig istället. 

Vi jobbade igång mycket i galopp, växlingar, fick till och med tänka lite samla när jag skulle öka, så mycket fart var det i honom. Vi hoppade på volt och skulle få hästarna att vänta, vilket han gjorde förvånansvärt bra för att vara så pigg.
Linje med tre hinder, 17m mellan dom. Skulle rida på 5 galoppsprång, alltså tillbaka. Första gången hoppade han lite väl mycket på hindret i mitten, sedan gjorde han det riktigt bra.
Hoppade bom-räcke-bom, galoppsträcka, räcke. Därefter ett räcke, lång galoppsträcka till en linje, räcke oxer (kan lägga ut bilder imorgon om det är otydligt). Det var 5 galoppsprång mellan räcket och oxern, framåt. Första gången kändes det väldigt långt eftersom vi hade ridit ihop en del innan. Men jag var väldigt beslutsam, vilket smittades av på honom och jag tycker att vi löste det hela riktigt bra, hoppade en gång till på 110 och då var det inga problem alls. Höjde till 130 och han hoppade verkligen super! Han var fokuserad, stark galopp, fin teknik, bra höjd och sökte hinder. 
Det var ett rent nöje att rida honom.

Det som är så himla bra med Mia är (som jag nämnt tidigare) att hon har extremt bra koll på alla smågrejer jag gör, ingenting går obemärkt och hon är på mig som en hök. Kan det bli bättre?? 

Det börjar verkligen hända mycket med mig och Harry nu, vi är på en bra väg nu och jag är så j*kla glad! Några grymma tränare, en underbar och tuff häst, ja... inte kan jag klaga!

Han var väldigt glad idag haha



Kommentarer
Postat av: Bert

Jävlar!! Att hoppa 5 på 17m, när de e 18,5 alltså 4 på tävling får jag kämpa som fan för att de e så kort 😂😂 på små hinder kan vi oxå ta hur många som helst men aldrig 130 😂😂 han lär fått typ 10 på sin galopp!

Svar: Hahaha nej det va en annan linje, där va det 21m haha :)
Amanda

2013-12-22 @ 17:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0