Gladgladglad

Har fått klagomål på den låga uppdateringen (konstigt hehe).
Nu sitter jag på upptåget in till stan, har bara en lektion idag. Eftersom jag haft förmiddagen fri så passade jag på att rida Harry innan skolan.
Igår testade vi det nya bettet (lägger ut bild på det om en stund), det är iaf ett 3delat med läder, alltså ett riktigt snällt bett. Red på banan och jag är hur nöjd som helst! Han fungerade riktigt bra på det bettet och det blev faktiskt skillnad, Harry är en häst som är väldigt på och är stark, men samtidigt väldigt känslig. Skulle vi ta på ett skarpare bett så skulle han bli galen (hade vanligt 3delat innan och det har inte varit ngr problem, ville bara testa något nytt), många är väldigt snabba med att ta på de värsta och skarpaste betten, något jag har svårt för så det är grymt skönt att kunna ha riktigt snälla bett och ändå få honom att lyssna så väldigt på mig.
Det finns inte mycket som ens är i närheten av känslan när han verkligen arbetar, när han går i perfekt form, gör alla övningar utan minsta protest, bara flyger fram och är jättemjuk i munnen.

mmm jag kan inte låta bli att le som ett fån när jag tänker på min underbara häst.
Jag försöker inte skryta eller något sånt, han har sina dryga dagar, men jag är verkligen helt kär i honom, passar mig perfekt.
I övrigt så är livet på topp just nu, det känns till och med helt okej med mina långa skoldagar.
Det här året kommer nog sopa banan med 2012, ska jag klaga lite så saknar jag några personer väldigt mycket, jag saknar Todd och Calle och mina knän är riktigt dåliga, vilket är grymt jobbigt.
Åh jag längtar till sommaren!
Tävlingar, STUDENTEN, 2v i usa, några dagar i ______ med mina systrar, kunna umgås med alla och förhoppningsvis jobba mycket.
Sen längtar jag till Scandinavium också. Underbara år.
 

Gott med mössa
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

några dagar _____________, vart är det ngnstans?

2013-01-30 @ 15:45:14
Postat av: Riktiga Charlotte

Du suger Marie :P

2013-01-30 @ 21:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0