Död

Ligger nerbäddad i sängen, har lyckats drabbas av en ordentlig förkylning, så nu tänker jag inte flytta mig från min kära säng. Dagen inleddes med att plugga, fixa pannkakor till lunch och sedan bar det ut till stallet.
Det har varit en riktigt kall dag, inte alls kul. Däremot så var det väldigt roligt att rida, blev ett markarbetspass för idag, i början så var han lite smått seg och okoncentrerad. Men efter några tempoväxlingar så var det borta och han jobbade på super, vi arbetade mycket med att korta och länga steget, att både kunna få ihop honom i en rund galopp i perfekt form och sedan kunna få honom att länga ut steget och hålla samma peftekta form, även med tempoväxlingar. Mycket fokus läggs alltid på att hitta den där känslan när han är lätt som en fjäder i min hand, när bakbenen matar och han gör allt jag ber utan minsta protest. Han får så coolt steg.
Jag ber om ursäkt, men jag mår för dåligt för att skriva mer detaljerat, det känns som att all min ork har förbrukats under dagen. Men jag tog iaf med mig kameran till stallet idag, så lite nya bilder kommer sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0