haha..

Hej jag såg på equipe att du va utesluten i 115 idag. Vad vad det som hände? Du är ju sjukt duktig på att rida! :) kommer inte Harry bli lika duktig som ni trott? :o
 
Först och främst, det kan alltid bli missförstånd, det händer alla, hur bra hästen/ryttaren än är. Ja vi var ute och det tar jag på mig, Harry är orutinerad, han har inte varit i många olika ridhus och jag borde ha varit mer bestämd i min ridning. Han gick super i Högbo, hoppade jättefint och jag kunde "finrida", något jag var kvar i igår. Men igår behövde han att jag skulle vara lite tuff på honom. Hade en för mesig galopp och eftersom han fortfarande är valpig så tycker han att det är otäckt med nya ridhus, han har aldrig haft problem med kombinationer men igår tyckte han att det var väldigt skrämmande när den var tryckt mot väggen. Sånt händer lätt när dom har orutin, däremot har jag tävlat så pass mycket att jag ska kunna fixa det, det blev ett bakslag från min sida och det är inga som helst fel på min häst. Han är bebis och är inne i en testperiod. Sen att han inte skulle bli lika bra som vi trott, jag tror han kommer bli bättre än vad vi trodde när vi köpte honom, han har en enorm kapacitet och jag är övertygad om att han kommer bli minst lika bra som Todd, förmodligen kommer han bli min bästa häst. Man får inte glömma att han är väldigt stor och knappt blivit tävlad innan han kom till mig, det tar längre tid för dom stora hästarna. Han är en otroligt fin häst, med en ryttare som måste vara väldigt noga och matcha hans känslighet, så jag får helt enkelt skärpa mig för det är inget fel på min häst ;) (går inte att lägga in bild)

Kommentarer
Postat av: Julia

Sånt händer ju alltid! Hur högt kommer han att hoppa tror du? :) <3<3

2013-03-18 @ 15:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0