DE SENASTE DAGARNA

Kanske dags att skriva några ord för de tappra personer som fortfarande kollar denna mer eller mindre döda blogg.

Tävlade i helgen, en 120. Framhoppningen var inte det roligaste, min pärla var känsligare än vanligt (vilket = extremt känslig), så jag fick inte ta honom i munnen alls, kunde knappt hålla ett mjukt stöd utan att han studsa. Som tur är har vi jobbat massor på lydnad utan hand och när vi kom in på banan så flöt allt på fint. Jag såg avstånd bra och kunde lägga honom rätt trots att jag inte fick ta i honom och han hoppade verkligen super, vi snuddade vid en enda bom och den ramlade ner tre galoppsprång senare, lite surt men sånt är livet.
Är verkligen jättenöjd med hans insats och jag var helt okej. Nu har vi även beställt ett nytt bett, mjukt med tungfrihet som han ska ha på tävling då han blir ännu känsligare på nya ställen.

Gjorde även en väldigt bra övning i lördags för att trimma honom inför tävlingen (bilden). Hade inte jättehöga förväntningar de första gångerna vi skulle rulla över de små hinderna, men grabben levererade och skötte sig väldigt bra redan från start, riktigt duktig. Övningen är väldigt mjukgörande och bland de bästa trimmar-övningarna jag testat, sedan blir det lite extra klurigt för honom med tanke på att vår ridbana är ganska liten.

I fredags var jag med bästa Engman, skratta lika mkt som vanligt, hon är galen. Evelina var även med en stund, så det va väldigt roligt att träffa två av mina bästa vänner samtidigt :).

Idag har jag varit på min sista teorilektion (äntligen) och det börjar närma sig skrivning och uppkörning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0