HÄST

Någon *engman* har klagat lite på uppdateringen, förstår inte varför hehe...
 
Helgen var väldigt rolig och ganska impulsiv. I lördags var jag i stallet ganska tidigt för att hinna rida både Harry och Liz innan lunch. Harry fick gå långa rundan i skogen, jobbade på riktigt fint, vi båda hade fina stänk av dreggel på oss hehe (alltid) och jag fick lov att spola i bak då han var väldigt löddrig. 
Liz red jag på banan, med fokus på att få fram henne och jobba med bakbenen. Till en början tyckte hon mest att jag var irriterande, men efter lite övertalning så tyckte jag att hon gjorde det riktigt bra och att det blev lite ordning på baken.
Därefter satte jag mig i bilen och körde mot gimo, för att träffa världens bästa människa och rida Bert.
Jag har inte ridit honom sedan sommaren 2012 och jag blev lite chockad över vilken enorm skillnad det var på honom. Kändes lite lyxigt att få hoppa upp på honom, alltid varit lite kär i den hästen, Harry och Bert (Leeds MB) vilket team ;), Engman kan jag få din häst? Sist jag red honom då fanns det knappt någon broms, han var kämpig att rida ihop och ja väldigt svår helt enkelt, dessutom är han ca 180 så det gör ju inte saken lättare. Men nu var han riktigt riktigt riktigt fin, mjuk och betydligt lättare att kontrollera. Att han är Engmans första egna häst får mig att le, det ÄR imponerande att göra ett sånt jobb med en häst som han, ännu mer när man "bara" ridit hästar åt andra och ridskola innan.
Fick göra av med lite av min ridabstinens, alla var riktigt roliga att rida och jag fick kämpa på lite med min sits. Här trodde jag att jag var ganska vältränad, men hade en fin träningsvärk i magen dagen efter hehe.
 

"Lilla" Bert, snodde bilden av Jennie (http://zyrena.blogg.se)
 
Efter en snabb uppfräschning hos Engman hehe så körde jag vidare mot Uppsala för att träffa Julia.
Planen var att vi bara skulle äta tillsammans, men slutade med att jag fick köra ner bilen till garaget på station och sedan en spontan utgång. Träffade ganska många jag kände, något lite "komiskt" är att det har hänt typ två gånger att jag träffat tjejer jag känner på krogen, annars är det bara killar. Iaf så var det riktigt kul och härligt folk. Kom i säng runt 7 och var ganska seg i söndags. Var hemma igen vid 1, somnade direkt och åkte till stallet kl 3.
Igår hade det varit optimalt att somna tidigt, men istället fick jag vara vaken stor del av natten och svära över mina knän. Hoppas på att det släpper till i em, för idag är det träning.
 

Julia sitter där och ser söt ut..
 

Han är så knäpp haha.. och om ni undrar varför jag ser ut att vara dubbla min storlek så har jag tyvärr inte gått upp alls i vikt (suck), utan har säkerhetsvästen under den enorma jackan, som jag för övrigt fick när jag va runt 9år. Mamma måste ha velat dränka mig?
 

Bästa visade upp sin snygga sida i fredags
 

Varför så söt 😍
 

Inte lika gullig
 

*pik till dig Vendela haha ;)*

Kommentarer
Postat av: Engman

Asså blir ju generad😁😳

2014-01-28 @ 14:15:26
Postat av: vendelaaalalal

hahhahah ditt lilla as

2014-01-29 @ 12:36:38
URL: http://vendelanorea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0