VAD HÄNDE EGENTLIGEN

Under 2014 förändrades mitt liv en hel del. Jag har varit ganska "dold", inte visat mig så mycket i media och knappt varit ute på tävlingar. 
På ett sätt har jag väl kanske försvunnit lite, samtidigt som jag har så mycket mer erfarenheter nu än tidigare. 
Under förra året red jag massor av hästar, allt från treåringar som precis fått upp en ryttare på ryggen, till äldre på toppnivå.
 
Till vintern bestämde jag mig för att köpa mig en egen häst igen, väldigt säker på vilken typ av häst jag ville ha.
En pigg unghäst, med mycket vilja, skarpt huvud och framför allt modig. Jag och Marie hade koll på annonser, sedan dök det upp en liten 4åring. Riden bara några månader, så jag och pappa åkte ner till Linköping för att provrida. 
Det var ingen fantastisk provridning egentligen, fast inte så dålig heller, men jag fastnade direkt. Hon var cool, tuff och intelligent. Bestämde mig snabbt för att henne skulle jag ha.
Mer utförlig beskrivning om Herpette kommer, men kan iaf nämna att jag är oerhört nöjd med mitt köp, underbara lilla häst.
 
Jag har alltid haft häst hos Anneli, bästa Anneli. Men stallet var fullt och jag fick kolla vidare. Fick en stallplats i Järlåsa, ett superfint stall med ridbana och ridhus. Med så härliga människor.
Jag har verkligen haft tur när det kommer till stall, det är inte alla som hittar så bra stallägare!
 
Iom att Ettan skulle stå i Järlåsa så behövde ju även jag flytta på mig, så sedan december bor jag i Morgongåva.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0