ETTAN

• hon älskar snö, så fort man går promenader med henne så kastar hon sig ner i den djupaste snön hon hittar och börjar leka.

• hon gillar inte att vila, om jag bara borstat henne en dag och ska släppa ut henne i hagen igen, så sträcker hon huvudet över staketet och puttar försiktigt på armen jag har grimman, ungefär som "vad håller du på med, vi har inte gjort något än".

• Ettan ser alltid lika nöjd ut när jag börja ta fram hennes utrustning.

• kom som en oerfaren liten 4åring till en flock med "gamlingar", på en vecka var hon ledare

• jag kan inte lämna någon form av godis på skåpet utanför hennes box, vänder jag ryggen till så står hon sedan glatt och äter.

• det syns på hela henne att hon verkligen älskar livet, allt är superkul och det är spännande 

• jag måste vara väldigt noga med att vara tydlig med vad jag vill, för hon avskyr att göra fel, lite upprörd när hon är osäker

• har inte stött på många hästar så coola som henne, hon har en fantastisk inställning, men lite humör ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0