Alla hästar jag haft

Någon ville att jag skulle skriva om mina hästar, så vi tar det från början...

Min första b-ponny heter Canter, vi köpte honom som 5åring och hade honom i tre år.
Liten och otroligt söt! På honom lärde jag mig lite ridning i allmänhet, hoppade typ lc ;).
Efter de tre åren så ville jag satsa på hoppningen så då han inte va en så rolig hopp-ponny och jag började bli lite stor, så vi sålde honom.


söt som socker! :')

Vi ringde Lena och hon sa att Padriag precis kommit till sverige med några b-ponnyer, jag provade ngr stycken,
så blev det Munsboro Denny Boy. Jag hade honom i ca 2år, gick från lc upp till la.
Det bästa resultatet jag fick med honom var en fjärdeplats i nationell la, haha och dom använder det fortfarande som merit i annonser trots att det va så längesen. Han var en mysig ponny, men inte jättemkt personlighet, tkr lite synd om honom då han bytt ägare en del efter mig.



När det var dags att gå vidare pratade vi med Padriag igen och han sa att han visste en perfekt ponny för mig.
Och det ledde till min första resa till Irland, jag red flertalet b-ponnyer, men föll för just den han hade tänkt till mig, Munsboro May.
En riktig bitch till ponny men samtidigt så grymt charmig!
Större b-ponny får man leta efter, byggd som en skidbacke ;) men hoppa utav helvete! :)
Tävlade mkt nationella msvbn på henne, med massor av placeringar.
Hon lärde mig enormt mycket då hon var väldigt svårriden för att vara b, minst lika svår som en c-ponny.
Haha en gång skulle jag träna i Hebys ridhus och då var det ett duvpar som flög runt, efter att de varit ivägen för henne flera gånger så blev hon så förbannad att hon sparkade ner den ena och dödade den :p
Sen när vi skulle klippa henne första gången så skulle hon få nosa på klippmaskinen då hon blev sur när vi skulle klippa, och det resulterade i att hon försökte bita den, hahaha så skön.
Men trots bitchigheterna så var hon världens snällaste, shit va jag älskar den ponnyn, kommer aldrig glömma henne! <3 Hon finns idag hos gulliga Rebecca Sjögren i sundsvall.



När jag var tolv köpte vi även Munsboro Cocoa (hade henne och majsan samtidigt), en otroligt fin ponny som jag lärde mig rida ordentligt på marken på, gick även bra i hoppningen.
En riktigt trevlig ponny med hjärta utav guld!
Är nu på Irland igen och lever livet.



När det var dags för c-ponny så hade Padriag ett förslag på ponny till mig, men Lena åkte dit och tyckte att jag skulle ha Munsboro Callie.
Egentligen borde vi inte ha köpt Calle om jag ska vara ärlig, hon var inte alls vad vi skulle ha.
Het, drog och hoppa inte så bra. Men jag blev så kär i henne!
Så jäkla vacker och personlig, jag har haft henne i ca fyra år nu, hoppat la.
Hon är ingen hopphäst och det är bara för mig att inse, men jag älskar hästen obeskrivligt mkt, hon är mitt allt och det kommer hon alltid vara. Min bästavän. <3



Vi köpte Miclas Clint Eastwood av några vänner till oss, han va rätt dryg i början, bånglig och jag kunde inte styra honom :p men med markarbetsjobb så blev han superfin!
Har massvis med vinster och placeringar med honom upp till msvb, ett hjärta utav guld och verkligen älskar att hoppa, speciellt omhoppning. Söt som socker och urgullig personlighet.
Finns nu sen -09 hos Elsa Johansson och bättre kan hem kan man inte önska sin ponny :')



När Clintan såldes så köpte vi Safir, hehe ännu ett dumt köp...
Hästen kunde hoppa vill jag lova, men fegare får man leta efter, jag verkligen försökte få upp hans mod,
men tillslut var det bara att ge upp. Han ville inte hoppa och jag tänkte inte sitta där och tvinga över honom.
Så han såldes som en fin dressyrponny.


(het hjälm, *host*)

Så kommer vi till kungen själv, jag provade 6st tror jag (har aldrig testat så många ngn gång, haha),
jag hittade en jag verkligen gillade, men vi köpte henne aldrig. Så testade jag Munsboro Todd, KÄRLEK.
Seriöst finare häst får man leta efter. Han va dock dryg att ha o göra med i början, försökte typ döda mig, hehe nej men det gick typ inte att komma upp på honom, så kastade han av mig utav helvete så jag åkte in på sjukhus :P. Men whatever, nu är han världens snällaste, tagit oss upp till msva och jag är glad att jag iaf kan ha honom till nästa år, för jag älskar den ponnyn så mkt! <3



Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Haha va roligt att du hade Munsboro may :D

2011-08-20 @ 19:27:00
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Clara :)

Jag älskar May hon är världens bääääääääääästa ponny! Jag är kompis med Rebecca Sjögren

2011-12-23 @ 10:56:25
URL: http://minmay.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0