Det heter "Jag SKA"

Den mentala biten har en stor betydelse inom sport,
något som ofta går snett är att man tänker, fokuserar på rätt saker men på fel sätt.
Hur ofta har man inte tänkt "fan nu måste det gå bra" eller "nu ska jag inte...".
Det händer iaf mig för ofta. Om du lägger allt fokus på vad du INTE ska göra, hur kan du då göra rätt?
Min svaghet inom ridningen är att jag har lätt för att luta mig framåt, fast jag vet om det så gör jag det ibland (vilket gör mamma galen, hehe).
När jag då sitter och tänker "inte luta framåt, inte luta framåt, inte luta framåt", vad gör jag då om inte fortsätter att luta mig framåt?
Och om jag verkligen måste bevisa något i en klass, verkligen visa att jag kan och tänker "Nu MÅSTE det gå bra! Nu MÅSTE jag visa att det går", vad händer? Jo man gör den där tabben man INTE ska göra.
Du tänker fel, ger fel signaler, hjärnan fokuserar så mkt på problemet att du inte undgår att göra det.
Något otroligt lätthänt, men så grymt onödigt.

Om man ist tänker "Nu ska jag göra såhär... för att det ska gå" och lägger fokuset på vad du SKA göra ist för vad du inte ska göra, så säger du till din hjärna att, det är det här som ska göras, nu ska det bli såhär.
Och du tänker "nu jävlar SKA jag fixa det här, nu jävlar ska vi visa att det går!" då blir du både peppad och fokuserad.
Det är otroligt hur något enstaka ord, några bokstäver, kan påverka så mycket.
För det är faktiskt så. Det påverkar så mkt mer än man kanske tror.
Men hur lätt är det inte att tänka, "jag ska inte", "nu måste jag"?
Alldeles för lätt och totalt onödigt.
Jag måste själv lära mig att tänka mer 'rätt', det är till stor del en självförtroendes grej.
Men nu j*klar kör vi! Vi stryker orden inte och måste
NU JÄVLAR SKA DET GÅ! ;)


Strömsholm 2011 <3


Msvb+5, Gagnef


Msvb+5, Gagnef


Strömsholm! <3

Vad säger ni, håller ni med? ;)


Kommentarer
Postat av: Angelica Pettersson

Sjukt snygga skydd han har!

Tycker du ska säga vart du köpt dem! :D

2011-10-06 @ 20:29:07
URL: http://alinetress.blogg.se/
Postat av: björtan

luta sig framåt <3 amandor hahaha

2011-10-06 @ 21:06:52
Postat av: emma

så grymt snygg ponny du har!

2011-10-08 @ 00:02:49
URL: http://teczowy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0