Att se upp till en bloggare?

Jag har funderat lite över det här med att se upp till en bloggare.
Funderade över om jag ser upp till någon bloggare?
Någon som här fjortisberoende-grej har jag inte, men om jag på riktigt ser upp till någon.
Jag känner många som bloggar, respekterar flera av dom, men ser jag upp till dom?
Sen kan man ju fundera över vad det innebär att se upp till någon.
För mig är det INTE att se upp till någon när man konstant härmar eller stalkar någon,
helt galet beroende av allt personen gör, nej det är bara knäppt.
Jag respekterar flera bloggare som har bra åsikter, kloka och vettiga på ett också intressant sätt.
För att vara någon att se upp till så måste man ju veta vad man ska försöka få ut för att vara en bra förebild.
Är det den som skriver längst och mest utvecklade inläggen, roliga, korta, smarta, vettiga inläggen?
Av de bloggar jag läser så är nog Kristina Warg någon jag ser upp till.
Hon rider grymt bra, har massor av meriter, fina hästar, sponsorer osv.
Förutom att hon är en grym ryttare som hela tiden fortsätter uppåt och för att jag vill samma sak,
så har hon också otroligt bra åsikter + att hon är ödmjuk, inte typ kolla hur fantastisk jag är.
Jag tål inte när folk tjatar om hur otroligt bra dom är och hur galet grymt deras liv är, det är ju jättetrevligt för dom och självklart kan man skriva det ibland, men inte 24/7, ärligt man tröttnar.
Så vad mer, jo hennes blogg är väldigt inspirerande iaf för mig, gillar inläggen när hon skriver om träningar, tävlingar och lägger alltid ut väldigt fina bilder. Och när hon skriver sina åsikts inlägg är det bara att nicka och hålla med, hon verkligen för fram sina åsikter på ett bra sett, så man ser in i hennes perspektiv.
Står upp för det hon tycker är rätt, utan skitsnack och kränkningar som det lätt kommer från många andra bloggar.
Att en bloggare har hög statistik behöver inte alltid betyda att det är en bra bloggare, det finns storbloggare vars bloggar jag verkligen inte gillar, som ser ner på andra, kränker folk och är allmänt otrevliga. Som jag skulle bli orolig om någon jag kände hade som förebilder.
Det är så mycket mer än en statestik bakom en bloggare. Sen finns det bloggare som i många fall har bra åsikter men som snackar en massa om skönhetsoperationer och sånt, nä det går inte hem hos mig, jag tycker inte att folk som är så oräkra i sig själva att dom måste ändra på sitt utseende inte fult ut kan vara bra förebilder.
Man ska vara stolt över den man är, utan att glaset rinner över så att säga.
Alltså en bra förebild enligt mig inom bloggvärden är bla Kristina Warg,
hon jobbar sig stadigt uppåt, är bra på det hon gör, ödmjuk och har bra åsikter.
Sen kan man alltid spinna vidare, vaddå bra åsikter?
Vad menar jag med det osv, men det tar jag mer senare, avrundar med att säga att jag tycker att bra åsikter är det som främjer. Att på ett positivt sätt får fram det man vill.


Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Tack!:)

2012-02-22 @ 17:47:18
URL: http://kristinawarg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0