ATT TÄVLA I LAG

Har funderat lite över allt med att tävla i lag, varför ska det vara sån skillnad?
Från sekunden du går in på banan, till den att du gått i mål så handlar allt om dig och din häst.
Då är det inte laget, det är iaf så det ska vara, tycker jag.
Man ska inte behöva känna pressen, typ "shit, tänk om det inte går bra och jag sviker alla",
för så är det ju verkligen inte! Man kan ha otur, man kan ha en dålig dag, det är sånt som händer.
Man ska inte gå in och känna att man måste lyckas för alla andras skull.
Det blir bara som en kul grej före och efter du ridit. Vi gör det för att ha kul.
Sen när man ska gå banan, visst det är kul att man går ihop, men det här med att man ska ha en person som går och säger vart man ska göra vad känns ju lite dumt, alltså om det inte är någon som alla brukar gå med.
Jag tycker att man ska göra precis som vanligt, gå med den man brukar, själv, lyssna på musik, ja ni fattar.
För ingen känner dig och din häst bättre än dig själv (och antagligen den du kanske brukar gå banan med också).
Så det är bara att gå in på banan, rida för dig och sen är själva lag-grejen bara en kul sak vid sidan om din ritt.

Själv tycker jag att det är väldigt roligt att rida i lag, det blir (iaf i skästa) en härlig sammanhållning :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0