DEN HÄSTEN

Alltså... min lilla häst är helt otrolig.
Det va längesen jag lärde mig så här mycket på så kort tid, eftersom han är känslig som sjutton så hittar man nya grejer rätt ofta. Dessutom är det väldigt kul att sitta på en häst med en enorm reglerbarhet, även fast det kan göra allt svårare emellanåt. 
Var till Sandbrings igår för att kunna jobba igenom honom och hoppa några språng. 
Hoppade några små linjer och bågar för att jobba lite med reglerbarheten, sen tog vi upp en oxer till typ 130. Hade fått ett sånt himla fint tryck i honom och hindret kändes precis som det skulle, lägre än vad det va. De flesta av er har nog redan sett den lilla filmen jag la ut på instagram.
Lite skillnad mot i början när han nästan ramlade på näsan efter hinder på 1m hehe. Idag ska han ridas i skogen, leka, böja sig och sedan ska han stretchas. 
Känns bra att växla lite.
I söndags jobbade vi ju på banan, fick igenom honom fint i sidorna och red över bommar.
Red ut i måndags, växlade mellan att jobba honom i form och låta honom gå med huvudet uppe. Jobbade med regleringen, gas och broms med minimala hjälper, i form och fritt. Något han verkligen älskar, la även in två bocksprång i all glädje :).
Som sagt, väldigt lätt hoppning i ridhus igår och skogen idag.
Just nu är en trött jag på väg in till stan för att gymma, och hoppas på att annat muskelarbete och stretching kan få all smärta att lugna sig lite.


En otroligt suddig bild från filmen, men fin är han iaf.


Så genomsnäll, stod helt stilla medan jag tog på honom och mig utrustning. Står lite konstigt dock haha.




Kommentarer
Postat av: Eng

Varför har du dissat västen 😁😁

Svar: Den har kasst nog försvunnit vid hoppning....
Amanda

2013-10-30 @ 15:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0