1.5V I TYSKLAND

Nu har jag spenderat ca 1.5v här i Tyskland, jag har aldrig jobbat så mycket och samtidigt mått så bra som jag gör nu. 12-13h arbete / dag och folk som ständigt vill umgås efter jobbet haha.
När jag skulle åka hit var jag rädd att min kassa kropp inte skulle klara slitjobb, men den har nog aldrig mått så bra som nu när den är igång hela dagarna. Jag har nog heller aldrig haft en sådan träningsvärk som jag har haft under den här tiden.

Men nu tror jag inte att det är vad ni vill läsa om.
Dagarna här flyger förbi och jag älskar att vara på en enorm hästgård, som det sett ut de här dagarna så har jag till största del gjort groomjobb, jag kommer bli pro på att linda ben ;) men det har även blivit viss ridning!
Ler fortfarande när jag tänker på kommentaren "not bad, not bad at all, you can ride some". Dock är det fortfarande rätt lugnt vad det gäller ridning, men hade inte precis väntat mig att få rida en massa direkt heller.
Idag har varit den lugnaste dagen hittills, nu när Ludger + Henrik ink team är på WEG så är det rätt avslappnat här. Jag red på fm och gick med några hästar så de fick beta under dagen, även mockat en del boxar men inte så mycket mer än så.

Det är för övrigt otroligt fint här och jag får lära mig så mycket. En dag när jag joggade en häst så hoppade Henrik och Philipp för Ludger, det var riktigt intressant!
Philipp är för övrigt otroligt trevlig och ödmjuk, så det känns bra att spendera dagarna i hans stall.

Men nu ska vi ut och äta, två tjejer åker hem idag så vi är ett gäng som ska äta middag. Jag ska försöka att uppdatera lite oftare, men man blir bra trött när man är igång så mycket.

✈️ TYSKLAND

Dags att sätta sig på flyget till Tyskland, idag kommer jag spendera min första dag på Ludger Beerbaum stables. Känns konstigt att säga hejdå till alla, men det är även väldigt spännande att ge sig iväg och testa på hästlivet på ett annat sätt.

Nu är jag på planet så måste sluta skriva, har lovat att uppdatera, så ska försöka se till att det iaf blir ett inlägg/dag!

SEMESTERKAOS

I tisdags skulle vi åka till New York, igårkväll kom vi fram... Flyget från Arlanda blev försenat, så mycket att det inte gick något mer flyg när vi väl landade i Tyskland. Så istället för att sätta oss på planet vidare mot världens coolaste ställe, så fick vi sätta oss i en taxi och åka till ett hotell för att invänta nästa flyg som gick kl 13 dagen efter.
När vi kom till JFK igår så hade dom tappat bort våra bagage, det komiska med det var att jag på flyget dit sa, "vad mer kan hända" självklart är våra bagage borta då.
Men efter all kaos är vi iaf här och på lördag ska vi se Eminem, så det känns rätt bra ändå ;)

TESTA PÅ LIVET

Jag skulle vilja påstå att man behöver tre saker i livet
• självkänsla
• närstående
• drömmar
och om dom fint kan knytas ihop så är man lyckligt lottad.

Just nu händer mycket i mitt liv och det märks vilka som verkligen är bra att ha, vilka man kan räkna med.
Min tanke över den här sommaren var först en solsemester med familjen, två lediga veckor hemma med min Harry och vänner, sedan en resa till New York. Efter det räknade jag med att allt skulle gå tillbaka till det vanliga arbetet, den vanliga vardagen. Men plötsligt dök ett annat jobb upp, på kort tid ändrades allt och jag ska nu utomlands. Jag kommer vara hemma 3 dagar efter new york, innan jag åker vidare på nya äventyr. Vart jag ska och vad jag ska göra tar vi närmare, men det har iaf med fyrbenta varelser att göra ;)

Allt känns spännande, pirrigt och även lite läskigt. Åka från allt tryggt och testa på livet lite, något som gör mig riktigt glad är alla som stöttar mig och puschar mig till att göra det här. Familj och vänner som glädjs åt vad jag ska få testa.

Det är viktigt, att veta att man har personer som genuint vill att man ska lyckas och följa sina drömmar. Man bör endast satsa på sånna personer.