Back to school

Första dagen på andra året, på naturvetenskapliga linjen, check!
Började egentligen i fredags, men som ni vet så kom jag ju hem från Turkiet igår.
Jag sov hos Marie, mkt tacksam för det så jag kunde sova någon timme iaf.

Gick till skolan klockan 8, första lektion matte c.
Jag hade endast missat två lektioner och har därmed inte så mkt att ta igen, lektionen var faktiskt helt ok.
Sen första lektionen i Biologi A med Johan! (de andra hade haft en lektion innan)
Jag älskar biologi, det är ytterst intressant och sen uppskattar jag Johans undervisnings metoder.

Lärare som står vid tavlan och snackar fakta, "så här är det [...], kom ihåg det" och så tuggar de på så, anser inte jag är bra lärare, för ärligt så minns man inte mkt mer än några meningar, så får man sitta och rå plugga senare.
För man ORKAR INTE lyssna på deras gaggande, thanks alot for the making it intressting.
Det jag tycker är nyckeln till att någon ska vara en bra lärare är att få alla elever aktiva, intresserade.
Jag har två favoritlärare på fyris, Helena och Johan, deras lektionr har gett mig mest, varför?
Jo för de levererar, ger och tar.

Tex Helena, har många roliga övningar som kretsar kring det vi jobba med.
Hon engagerar sig i alla elever utan att vara dryg, barnslig eller för på. Hon ser alla och vill få alla att skina.
Vi kan även ta Johans lektion idag, han skrev en mening, "Vad är liv?" och vände sig mot oss.
Ställde frågan muntligt, i vanliga fall vrider man sig lite obekvämt i stolen och tittar bort lite, men han uppmuntrar till diskussioner, "nå vad anser ni är LIV?", förslag kommer och vi får säga vad vi anser om dem.
Varför skulle det vara si eller så, varför inte?
Jag tycker det gör de hela roligare och mitt intresse för kursen stiger allt mer.

För vi måste nog alla vara överrens om att det är de roliga man minns?
Nej jag säger inte att man ska fjant-leka på lektionen, utan på ett sätt som ger rätt lärdom.

Sedan var det Svenska B, hehe de första 30min gick åt till att min lärare pratade om en lektion hon hade med en annan klass, hon hade haft sönder sin mobil och bad dom typ göra en redovisning om vilken mobil hon borde köpa(?).... Sen de sista 30min gick åt till att ha en powerpoint.

__________________________________________________________________________

From one point to another, Evelina ville att jag skulle lägga ut bilder på mitt hår då det är klippt,
väldigt kort...


ah du fick 3 bilder, från typ tre vinklar :p hehehe.....

Kommentarer
Postat av: Isabella bergh

Fan va fin du är din fula unge!<3

2011-08-25 @ 21:42:03
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Annie

hur många år är du? :)

2011-08-26 @ 09:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0