ETT FEL NÄRMARE RÄTT ETT SÄTT ATT SE PÅ SAKEN

Idag är jag bara trött, att jobba sex dagar på en vecka låter ju fint för lönen men för orken ser det lite annorlunda ut. Hittills har jag bara sovit, kollat på serier och halvt börjat packa. Att jag inte bloggade igår är just för anledningen att jag var väldigt trött. När jag slutat jobba så åkte jag direkt till stallet och red Harry som för den delen gick väldigt bra, han har blivit mycket starkare, en väldigt stor skillnad faktiskt så det känns bra. Gjorde mest grundjobb igår, inget avancerat, mjukade upp sidorna, skänkelvikningar, öppnor, tempoväxlingar, byten och lite sådana typer av övningar. Annars var det inte riktigt min dag igår, fick händerna brända på grimskaften tre gånger igår, hästarna var lite laddade, först varje hand på jobbet och sen när jag skulle få in Harry under nätet som hängts upp för ingången, sen lite andra grejer så ja det hade ju kunna varit lite roligare. Sen är han inne i en testperiod så han gick typ två meter när jag hoppat upp och sen stod han på bakbenen, men fick ta ner honom på jorden och sen gick han ju som sagt väldigt bra, och jag tror att den här perioden snart är förbi, känns inte som ett större problem.
Idag får han nog gå en lång vända i skogen, vilket han antagligen kommer uppskatta mycket.
 
Kände mig lite avundsjuk på dom här rackarna

No worries

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0