DET BLIR VAD MAN GÖR DET TILL

(tänkte bara tala om att jag svarar på de flesta kommentarer direkt i kommentarsfältet)

Igår när jag kom hem så var det mörkt, kallt och hårt i backen.
Jag hoppade upp på min pärla ovh visste att något galopparbete bara var att glömma. Att jobba i skritt och trav är inte alltid det roligaste, men på intensivkursen i helgen blev det rätt tydligt att han är lat i skritten, så jag bestämde mig för att ta tag i det.

Mitt mål i skritten var att ha honom aktiv, vaken och reagera snabbt. Få honom att tycka att det är ganska kul att jobbas i skritt.
Vi joggade igång och började sedan, jag hade i åtanke att vara lätt med skänklarna, alltså inte nöta utan göra mjuka rörelser och aldrig bli fast.
Jag fick honom aktiv och positiv förvånansvärt snabbt, efter bara någon minut så var han framåt och ville.
Vi fokuserade mycket på skänkelvikningar, vi gjorde det snett igenom, i och ur volter, från mitten till spåret och tillbaka in i mitten, rakt och böjt, åt alla möjliga håll haha. 
Snacka om härligt steg! Vi gjorde samma saker i trav, blandat med lite ökningar på de fläckar där det gick. 
Jag har aldrig tyckt att sådant jobb varit överdrivet kul, men igår var det faktiskt kul, det blir väl var man gör det till.
Han fick ett fint tryck i bak och ett mjukt, bra stöd på bettet, hans dreggel bara flög runt. 


Så lyckligt lottad som hittade honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0