Dagens ridpass

Fick hjälp och kritik av mamma under ridpasset idag.
Todd va väldigt pigg då han vilat en vecka, inget konstigt.
När han är pigg, lite stark och på så spänner jag axlarna, vilket jag vet att jag inte ska göra.
Men ja det är lätt hänt, efter lite tjat "längre ner med benet!", "jobba mer med innerskänkel", "slappna av i axlarna!" osv. ;) så fick jag till honom riktigt bra!
Mjuk i sidorna och flög fram i steget, arbetade mycket bra i bak när vi gjorde allt från bågar, volter till skänkelvikning och tempoväxlingar. Jag är riktigt nöjd med känslan som kom, så mjuk, avslappnad, aktiv och stark.
Todd gjorde ett väldigt bra jobb, fast han tyckte det blev väldigt jobbigt, men det gav otroligt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0