Att vara bloggare

Som bloggare har man ett ansvar till läsarna, man har ett ansvar för de ord man använder,
man har ansvar över vad man själv säger, vilka kommentarer man accepterar osv.
När man bloggar, oavsett hur stor blogg man har, så har man inflytande, man kanske är någon som någon annan ser upp till och därför bör man bete sig på bästa sätt.
Jag brukar inte klaga på andra bloggare, jag försöker istället lyfta fram dom jag tycker gör ett bra jobb.
Men nu måste jag skriva av mig. Det finns en blogg, Dressyrmupparna, som jag inte riktigt förstår mig på.
Dom är så kallade "storbloggare", jag personligen följer inte deras blogg då det inte ligger i mitt intresse,
däremot har jag hört lite om vissa av deras inlägg och har läst dom inläggen...
Nu är jag bara 17år, jag går i gymnasiet, jag är inte vuxen och har inga barn, men om och i framtiden,
så skulle jag inte vilja att mina barn läser en blogg som går till attack mot andra, som kränker.
Jag menar inte att Dressyrmupparna bara gör fel, verkligen inte, men som förebilder så måste dom tänka på hur lättpåverkade mänskligheten är! Man som förebild får inte bete sig hur som helst, man kan inte
bara slänga ur sig långa, elaka och kränkande inlägg om utpekade personer till tusentals läsare.
Jag har svalt mina åsikter tidigare, men nu är det min tur att säga min mening.

Under lag-SM på strömsholm 2011 så skrev dom ett inlägg om ponnyryttarna (hoppning)
och skriver om hur sjukt det är att hästarna hoppar när vi rider så illa,
dom verkligen tryckte ner oss ryttare OCH la ut bilder på några av oss, bland annat på mig och några
utav mina kompisar.... Jag skulle kunna anmäla dom för det inlägget, tro mig jag funderade skarpt på att göra det. Ang det så har jag en sak att säga dom, och det är att dom har ingen aning om hur våra hästar är,
bara för att dom har en stor blogg så betyder det inte att dom är grymma på det dom gör, att dom vet bäst.
Jag skulle kunna säga (och det står jag för) att flertalet av startfältet på strömsholm är betydligt skickligare ryttare än dom själva (inte för att vara dum). Dom sitter där vid sina datorer och klagar på oss, men kom fram och säg det face to face, tycker ni att vi rider så jävla illa så stå för det! För då kan jag glädjeligen säga er ett och annat om eran egen ridning (ja jag har koll på det fast jag inte följer eran blogg).
En sista grej angående det här är att ta bort inlägget.

Sen skrev dom om allt det här angående om hur stilbedömningen skulle påverka SM och då gick dom till
attack mot Joy wasserman och hennes pappa som ledde motståndet (otroligt bra av Wasserman).
Dom skrev om och kränkte dom, dom skrev om att vi ponnyryttare inte kan rida osv.
Dom går in på ett ämne som dom inte har den blekaste aning om och bara attackerar...
Här hälsar jag bara, ta reda på fakta. (Kristina Warg skrev ett väldigt bra inlägg om det här tidigare).
Det var bra att ni tog bort inlägget, men faktum kvarstår, ni aggerade fel.

Sen nu har dom ju skrivit om ponnyprakt, men dom lämna ute hur dom själva hanterade situationen.
Fruktansvärt dåligt (läs mer om det här på doverholtdanai.blogg.se).

Jag vill bara säga att jag är trött på att ni ska kränka!
Jag menar varför kan ni inte bara lyfta fram det som är bra?
Visst ni kanske dissar något som är fult, fine with me.
Men helt ärligt, hur moget är det av er att gå till attack mot personer, företag osv från datorn?
Jag dissar inte er blogg, jag dissar inte er som personer, det finns säkert mycket bra med er och eran blogg,
men tänk på vad ni skriver, vad ni tillåter som kommentarer. Sluta gå till attack mot personer,
ni gräver er egen grav!

Jag har ingen aning om dom ens kommer se det här.
Men nu har jag skrivit det iaf, jag har inget emot dom, bara emot när dom skriver sådana inlägg.


Jag är stolt över det jag gör och jag är rätt bra på det, sen en sak till...
om vi red så illa, hur kunde vi då få så pass mycket beröm och lovord på stilbedömningen
på inomhus SM? Jag tror att Sylve och Pether ser lite bättre än er om jag ska vara ärlig :).


Kommentarer
Postat av: Madde

Grymt inlägg av dig Amanda! Håller helt med!

Förstår ärligt inte vad dem håller på med..

Och hur dem trycker ner ponnyryttarna, som hoppar. Tycker att de flesta av dem rider sjukt bra och fint!! Det är som om det blivit någon trend att trycka ner ponnyhoppare.. Visst ponnyerna ställer upp, men i många fall har dem grymt duktiga ryttare!

Du är en sån, grym ryttare! :D

2011-12-04 @ 17:47:52
URL: http://teammagne.blogg.se/
Postat av: Anonym

har jag nånsin sagt hur grym du är ? <3

2011-12-04 @ 19:01:31
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan va bra skrivet!

2011-12-04 @ 22:17:08
Postat av: sanna

läser inte heller deras blogg gjorde det förut men inte längre , men ibland när jag väl gör det så har de nästan varje gång skrivit ngt negativ om någon annan, det är en av anledningarna till att jag slutade läsa deras blogg.

2011-12-05 @ 00:33:06
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0