Diss till "Ponnypepp"

Jag läste ryttarmosaren imorse och såg vad ponnypepp skrivit:


"Hellre en mager häst än en tom grimma!"
Ursäkta mig, men va i h*lvete?
Alltså vem sjutton skriver så?
Såg även att hon/han kommentarat ryttarmosarens inlägg och skrivit

"Det är ett ordspråk lille vän :)
Om din häst blev mager, då skulle du väl hellre vilja ha den mager än att ta livet av den? :)"

Fattar inte hur människan tänker, så det är alltså bättre att hästar är magra/svälter än att dom
får slippa smärtan, hungern och bara få somna in istället?
I så fall, om en häst magrar ur, så tycker iaf jag att det är bättre att bespara dom lidandet eller
också får man (bästa alternativet enligt mig själv) helt enkelt sälja den jättebilligt till ett hem där
den kan få mat, man ska verkligen inte ha häst om man inte kan ge dom va de behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0