Från början till nu

Några har undrat så här kommer det igen, alla hästar jag haft:

Min första ponny var Canter, jag hade honom i lite mer än tre år
en fantastisk ponny att lära sig rida på och en utstrålning som inte är av denna värld!
Tävlade upp till lc, hahaha :).


Charmtrollet med sin nya ryttare :)

Min andra ponny var Munsboro Denny Boy, han var min första tävlingsponny.
Jag hade honom i ungefär ett år, jag lärde mig en hel del på honom, plac upp till la.

När det var dags att gå vidare så pratade vi med Padriag och han visste på en gång vilken ponny jag skulle ha,
Munsboro May, den ponnyn alltså, jag har aldrig mött en häst med sådan personlighet, en riktig bitch :)
Med henne tog jag många placeringar upp till nat msvb. Haha jag minns en gång i Hebys ridhus, jag red fram och det var ett duvpar där inne, efter att de varit i vägen för henne flera gånger så blev hon så sur att hon slog ner den ena med framhoven och hade ihjäl den genom att stampa på den med bak x) hahaha herregud alltså.
Hon var verkligen en ponny man aldrig glömmer, hon lärde mig otroligt mycket och hon kommer alltid ha en stor betydelse för mig. Och nu i helgen fick jag äntligen träffa henne igen :D


Mitt sista b-ponny år så hade jag Majsan (munsboro may) och Munsboro Cocoa, med kakan hade jag flera placeringar upp till la, även hon lärde mig bra mkt.

Sen kom min prinsessa Munsboro Callie, den rädda, stressade och lite galna lilla c-ponnyn föll jag för vid första ögonkastet, jag menar, hon är ju såååååå vacker!
Hon skulle lika gärna kunna vara min hund, dit jag går, dit går hon <3. Jag älskar verkligen den ponnyn obeskrivligt, visst hon är inte den fantastiska hopphästen jag önskar att hon va, men det gör mig inget för hennes personlighet gör att allt annat är oviktigt.



Under ca 2år så hade jag även Miclas Clint Eastwood, haha charmigare häst får man leta efter, den lilla lilla c-ponnyn hoppade typ som en gummiboll, shit va han hoppar alltså! Vinst och placeringar upp till msvb, den ponnyn är guld värd, han gav mig självförtroende och inbjöd till bra ridning, väldigt fin teknik och ett otroligt hjärta.
Tyvärr var han ju då inte så stor, så jag började bli lång och skulle ha en ponny med msva med, så han såldes till Elsa Johansson, dock önskar jag att jag haft honom kvar lite längre. <3



Efter Clintan så köpte vi Safir, honom hade jag inte så länge, vi skulle försöka få honom till hopphäst då han hade stor kapacitet, men efter att ha försökt i ett år så var det inte så mkt mer att göra åt saken, trots att han kunde hoppa så hade han inte skallen för att hoppa de högre klasserna, men han hade fantastisk gång! Så han blev såld som dressyrponny.

Och nu har jag ju då Calle och Munsboro Todd, Toddan är riktigt underbar!
Kapacitet som sjutton och fantastisk teknik! Debuterade msva idag och nollade, så nu är vi kvalade till sm :)
Han lär mig massor då han är väldigt känslig, mer än man kan tro. Jag skulle lika gärna kunna satsa på dressyr som hoppning med honom, ponnyn har verkligen allt. Man önskar allt att han var storhäst, han är verkligen något helt otroligt, älskade todd <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0