Förberedelse och tankar

Tänkte skriva lite om hur jag förbereder mig inför tävling, då någon ville att jag skulle göra det ;).
Något jag har börjat med nu de senaste tävlingarna är att jag dels försöker stänga ute alla andra,
vilket gör att jag är en aning osocial innan jag hoppat, men iaf så försöker jag lägga all koncentration på
vad jag ska göra. Redan innan jag kommer till tävlingsplatsen så brukar jag sitta och kolla på tidigare ritter jag gjort,
först de ritter jag är mest nöjd med och försöker analysera vad det var jag gjorde som gjorde ritten bra.
Sen kollar jag även lite på de sämre ritterna som en påminnelse till mig själv om vad jag tidigare glömt/vilka tabbar jag gjort och vad jag måste komma ihåg att tänka på vad jag ska göra.
Jag tror att det är bra att gå tillbaka och själv se vad det är man måste tänka på.
Att man lär sig lite av sig själv genom filmer.



Sen vet ni nog, och för er som inte vet det, så är det ju så att stilbedömningen i SM bara är en klass i klassen
den här gången, vilket är mkt bra.
Inför första omgången imorgon så ska dom typ ha en genomång om vad dom kommer
att titta på och bedöma när vi rider. Vissa kanske tycker det är bra, men jag tänker iaf inte gå på den,
dels för att jag känner inte att det finns någon poäng, för vaddå hur ska vi kunna ändra våra rutiner/våra saker på ca 1h? Det skulle iaf bara göra mig nervös och sen så har inte deras bedömning någon betydelse i själva SM:et förutom startordningen. Jag kommer bara tänka på vad jag ska göra, vad jag brukar göra när det går som bäst.
Förra gången fick jag höra av Markne att jag hade lite för högt tempo och kommer förmodligen få höra samma sak igen, men samtidigt så har ju inte han en aning om vad Todd trivs med, han vet inte hur Todd är och kan inte avgöra det på den lilla stund man är inne på hoppbanan och Alexander Zetterman som är hoppryttare tyckte att jag hade perfekt tempo, så jag väljer isf att lyssna på honom ;). Så jag dissar deras genomgång och kör på att göra det som passar min ponny bäst och sen får dom tycka vad dom vill :).

Kommentarer
Postat av: elin

håller med, man kan ju inte bara ändra sin ridning bara för att få bra stilpoäng. Räcker ju med att hålla koll på det övriga, vägval, tempo, distanserna för att få en så bra runda som möjligt. Nästa omöjligt att tänka på stilen också, om det inte är lc. oftast dom som vinner tänker inté heller på det utan rider naturligt snyggt.

2011-11-10 @ 16:22:01
Postat av: Engman

Sv.: vad vill du mig....... Sluta skratta!! Vad var de roliga?

2011-11-10 @ 16:40:38
Postat av: Anonym

kom ihåg avd som händer om du vinner nu dååå , tänk på mej HAHAHA (A) <3

2011-11-10 @ 19:43:32
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0