Gästbloggning av Åhlström

Tjena tjena!

Då har man fått denna ära att få gästblogga, dock inte hos vem som helst utan BÄSTA angie (även kallad Anger)!
Frågan är dock vad jag ska skriva om. Är inte direkt den där personen som är bra på att skriva långa noveller. Men vi kanske ska börja med hur jag lärde känna Anger.
Om jag inte minns fel så började allt med att jag började träna för Louise Haaga, började tävla för Skästa och började så smått umgås med Sandra.
För en dag frågade sandra om jag skulle med och köra laser doon (eller vad de nu hette/stavas) med massa gött folk från Skästa. Efter de började jag lite smått prata med amanda och allt folk som sedan ledde till att vi har träffats en hel massa fler gånger.
T ex på Lag-SM i Strömsholm 2011 så träffades vi hela helgen och gjorde massa skoj samt att de lyckades ta SM SILVER ! efter det har vi pratat om de mesta !

Nu är frågan, vem är jag ? hehe
Jag som skriver heter också Amanda 17 år, tävlar som sagt för Skästa men bor i Kungsör. För tillfället har jag bara 2 egna hästar och en häst som jag tävlar med placeringar upp i 120. I år tävlade jag i Skästas DIV1lag som knep en 3:dje plats totalt. Jag har precis börjat tävla storhäst fullt ut då vi tragiskt nog fick ta bort min ponny för en vecka sedan.... Jag har inte haft så många egna hästar och har bara tävlat regelbundet i ca 2,5 år.
Mina HELT egna hästar jag haft är ponnyn som vi fick ta bort efter 3 långa år tillsammans, han var min första alldeles egna ponny. Det är han som har lärt mig en hel del på vägen. vi startade tyvärr bara upp till la med placeringar eftersom de visade sig att han hade spatt.
Sedan är de bara de två jag har just nu som är: en 4 årig e. Warsteiner som inte hade hoppat när han kom till mig men har nu 4 månader sedan tävlat hela två tävlingar och sedan ett 6 årigt Irländskt sto som gått 120 på Irland som jag haft i 1 vecka. Under de här två senaste åren har jag haft en hel del hästar åt en hel del personer samt ridit förförsäljning. Eftersom ingen i min familj gillar hästar har det inte vart de lättaste att få en egen, men efter hårt arbete har jag lyckats!

Får hoppas att denna text inte var allt för tråkig att läsa och att ni fortsätter läsa Angers blogg om hennes väg upp mot toppen! För de är hon mer än värd !:-D

puss o kram Amanda



Amanda är verkligen en asskön tjej som det gick väldigt fort att lära känna.
Vi snackar typ om allt och jag tänkte att ni skulle få veta lite om henne,
så därför frågade jag henne igår om hon ville gästblogga :) /Anger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0