Alla hästar jag haft

Vi tar det från början...

Min första b-ponny heter Canter, vi köpte honom som 5åring och hade honom i tre år.
Liten och otroligt söt! På honom lärde jag mig grunderna och hoppade typ lc ;).
Efter de tre åren så ville jag tävla ordentligt i hoppning, så vi sålde honom då han
inte var en hopphäst.


söt som få!
______________

Vi ringde Lena och hon sa att Padriag precis kommit till sverige med lite hästar, jag provade ngr stycken,
så blev det Munsboro Denny Boy. Jag hade honom i ca 2år, gick från lc upp till la.
Det bästa resultatet jag fick med honom var en fjärdeplats i nationell la.
Han var en mysig ponny, dock inte jättemkt personlighet, men otroligt snäll.


_______

När det var dags att gå vidare så pratade vi med Padriag igen,
och han sa att han visste en perfekt ponny för mig.
Och det ledde till min första resa till Irland, jag red flertalet b-ponnyer, men föll för just den han hade tänkt till mig, Munsboro May.
En riktig bitch till ponny men samtidigt så grymt charmig!
Byggd som en skidbacke men hoppa utav helvete! :)
Tävlade mkt nationella msvbn på henne, med massor av placeringar.
Hon lärde mig enormt mycket då hon var bra svårriden för att vara b, minst lika svår som en c.
En av sveriges bästa b-ponnyer.

Haha en gång skulle jag träna i Hebys ridhus och då var det ett duvpar som flög runt, efter att de varit ivägen för henne flera gånger så blev hon så förbannad att hon sparkade ner den ena och dödade den :p
Sen när vi skulle klippa henne första gången så skulle hon få nosa på klippmaskinen då hon blev sur när vi skulle klippa, och det resulterade i att hon försökte bita den, hahaha så skön.

Men trots bitchigheterna så var hon världens snällaste, shit va jag älskar den ponnyn, kommer aldrig glömma henne! <3
Hon finns idag hos gulliga Rebecca Sjögren i sundsvall.


Msvb i näset
________

När jag var tolv köpte vi även Munsboro Cocoa (hade henne och majsan samtidigt), en otroligt fin ponny som jag lärde mig mkt inom markarbete på, riktigt fin i hoppningen också.
En grymt trevlig ponny som jag tyckte jättemkt om!
Är nu på Irland.


____

Sen köpte vi Munsboro Callie.
Egentligen borde vi inte ha köpt Calle om jag ska vara ärlig, hon var inte alls vad vi skulle ha.
Het, drog och hoppa inte så bra. Men jag blev så kär i henne!
Så otroligt vacker och personlig, jag hade henne i lite mer än 4år, hoppade la.
Hon är ingen hopphäst och det varr bara för mig att inse, men jag älskar hästen obeskrivligt mkt, hon är mitt allt och det kommer hon alltid vara <3



Nu på Irland :/
___

Vi köpte Miclas Clint Eastwood av några vänner till oss, han va rätt dryg i början, jag kunde knappt styra honom x) men med markarbetsjobb så blev han superfin och vändbar som en katt!
Har massvis med vinster och placeringar med honom upp till msvb, ett hjärta utav guld och verkligen älskar att hoppa, speciellt omhoppning. Söt som sjuttom och urgullig personlighet.
Finns nu sen -09 hos Elsa Johansson och bättre kan hem kunde han inte fått :)



_____

När Clintan såldes så köpte vi Safir, hehe..
Hästen kunde hoppa, men fegare får man leta efter, jag verkligen försökte få upp hans mod,
men tillslut var det bara att ge upp. Han ville inte hoppa och jag tänkte inte sitta där och tvinga honom.
Så han såldes som en fin dressyrponny :).
Finns i helsingborg.


För fin på marken, det va han allt! (het hjälm, *host*)
__________

Så kommer vi till kungen själv, jag provade 6st tror jag (har aldrig testat så många ngn gång, haha),
jag hittade en jag verkligen gillade, men vi köpte henne aldrig.
Så testade jag Munsboro Todd, föll direkt.
Ja ni vet ju redan en hel del om honom, men iaf,
när jag köpte honom var det sjukt svårt att komma upp på honom, han var alltid på spänn och grymt kaxig.
Men efter en hel del jobb så är han nu hur snäll som helst!
Han hade ett väldigt kort och stressat steg, men är nu väldigt fin på marken och har ist
mkt stort steg :). Och har ju en otroligt fin hoppteknik!
SM och massa placeringar upp till msva :).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0