Ostabilt

 i lördags så var Harry vild som jag vet inte vad, bockade som om ett bi stack honom i baken om och om igen. Efter 3e gången sa Peter "han ger sig snart", jag kan tala om att det gjorde han inte hur mkt jag än försökte få honom att tagga ner, typ tionde gången så flög jag som en vante ner i backen. Hoppade upp igen och körde några rodeovändor till. Men till slut så gav han sig. Övningarna på träningen var jättebra.

När jag på söndag morgon skulle fixa honom inför ännu en träning för Peter, så ser jag att hans ena bakben svullnat upp, ja men klantskallen lyckades ju smälla till sig själv när han härjade runt.
Dock är det ingen fara, han ska vara lindad tills imorgon, då ska vi ta av det och se hur benet ser ut. Svullnaden verkar ha gått ner iaf och antagligen kommer han vara fit for fight igen vilken dag som helst, otroligt skönt att det inte är något allvarligt men grymt onödigt, knäppa häst ha koll på dina ben.
Nu börjar han dock bli ytterst frustrerad över att jag inte rider honom, men blir iaf lycklig av allt godis och alla pussar han får.
 
 

Kommentarer
Postat av: Engman

HAHA var typ 2 år sen ja köpte Ridbyxor senast (à)

2013-04-23 @ 18:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0