TÄNK, TÄNK, TÄNK OCH FUNDERA

Min hjärna går i full speed, allt från att överanalysera min ridning, analysera min häst, analysera andras ridning och träning, till hela ridsporten och hur allt egentligen fungerar, och hur det skulle kunna fungera. 
Dagarna har gått i ett och jag skulle definitivt behöva minst 10h till på dygnen. Det är kul när man verkligen ger sig in i något, kanske lite sjukt också haha... Men, - att göra och studera för att lära.

I tisdags så tränade jag iaf för Mia, sista träningen för i år, så framöver blir det turer bort till skästa. 
Det var en väldigt genomtänkt träning där vi jobbade på allt finlir mellan hinder. Något otroligt bra med Mia är att hon hittar så små grejer i min ridning som jag ska ändra på, som i sin tur resulterar i stora skillnader. 
Inte en sekund går utan att hon har full koll på hur jag sitter och vad jag gör där uppe. 
Harry var dessutom på ett himla bra humör, visade verkligen upp vilken enorm kapacitet det finns i hans galopp. Vilket gör det lite svårt för mig emellanåt, men jag lär mig desto mer och det är en väldigt rolig utmaning. 
Jag kan ändra position ca 0.3mm och han ändrar tempo, längd på steget, höjden osv, ganska fascinerande faktiskt. Fick verkligen möjlighet att fokusera på min sits och alla smågrejer, jag bad och han gjorde med glädje.
Kan knappt vänta på att få komma hem och hoppa upp i sadeln.

Det enda jag kan klaga på just nu är att jag inte har ett ridhus.. Men man får iaf vara glad för att snön är på ingång så man kan vistas på ridbanan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0