Onsdagar är guld

Den underbara känslan när man vaknar på morgonen och vet att man kan lugnt somna om igen för ingen skola väntar. Det är bara på onsdagar och söndagar som jag kan ta lite sovmorgon, för annars börjar skolan tidigt/rider innan skolan eller så är det jobb som väntar. Så idag sov jag till halv 10, tog mig ut i snön och halkandes ut till stallet, där möttes jag av en stor grå och väldigt glad häst som lyckligt mötte upp mig vid grinden.
Det är lite lustigt att när han kom så ville han inte gosa och blev förskräckt när man försökte pussa honom, nu kan jag knappt komma i närheten utan att han vill gosa, han har blivit hur mysig som helst. Vilket gör det omöjligt att fixa honom snabbt, men eftersom jag inte hade någon tid att passa idag så spelade ju inte det någon roll. Han är så söt när han sänker ner huvudet i min höjd och försiktigt smyger sig fram till mig, mitt lilla hjärta.
Men han är inte alltid så gullig (eller jo), han har en liten testperiod nu, vilket som kommer och går för alla unga hästar. Plötsligt har saker och ting blivit väldigt farliga, men eftersom han sedan lång tid tillbaka egentligen har accepterat att jag bestämmer så är det väldigt lindriga testningar, inte som när han försökte bocka av min varje dag under några veckors tid.
Jag har även ökat kraven på honom och bara på några dagar har han redan klättrat flera steg. Jag är petigare med honom än någon häst jag tidigare haft, haha inte lätt att vara honom, fast så mkt klagar han inte ;).
Iaf så har jag höjt kraven när vi rider i skogen, vi har väldigt bra vägar och det går att jobba bättre där än i vilket stort och lyxigt ridhus som helst, iaf sånt arbete som ska göras nu. De senaste ridturerna har vi nu kommit tillbaka, båda två med stänk av dregel över sig, inte så mysigt men väldigt bra, han har alltid tuggat mycket på bettet men nu ännu mer. Han har även trampat under sig väldigt bra men nu har vi ännu mer tryck, han rör sig otroligt bra, men dessvärre resulterade det idag i att det rackaren trampa på sig själv. Får se om han fortsätter göra det eller om han har bättre koll, annars får jag helt enkelt ta på bootsen även när vi rider hemma.
När han senare blivit borstad och glatt ätit sitt godis så fick han och dom andra lunch, jag mockade och inledde den instabila resan hemåt.
Väl hemma så blev det nudlar till lunch, finns det något godare? Ja smörgåstårta, men annars inte mycket. Efter det sträckpluggade jag som den duktiga elev jag är (haha), nej men det gick iaf väldigt lätt att plugga idag och fick mycket gjort. Nu är jag tillbaka i sängen, har innan lagat mat och nu ska jag kolla igenom lite mer plugg en snabbis, sedan blir det Veronica Mars resten av kvällen.
Imorgon blir det skola, gym och plugg som gäller, Harry däremot får vila.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0