VÄST

Har du slutat rida med väst?

En fråga jag fått många gånger under senaste tiden. Nej jag har inte slutat rida med väst, jag har den alltid hemma, inte på tävling dock, sedan har jag även varit lite dålig och inte fått med mig den på vissa träningar. 
Men jag står fortfarande fast vid att man ska rida med väst, den finns av en anledning och jag tycker att man alltid ska ha den, även om jag slarvat lite själv på träning och jag vet hur dumt det är.
Man ska ta för vana att alltid ta på sig den, jag har kompisar som klagar på att det är obekvämt och att dom rider bättre utan, men det är en vanesak, vad dom än säger. Dessutom tror jag inte att det är så himla skönt att vara förlamad/skadad för livet heller...
Jag vet personer som tar på sig västen och sedan tar av den när deras föräldrar inte ser också, det måste ju vara bland det töntigaste jag hört, vilket jag även sagt till dom.
Jag känner viss frustration varje gång jag ser en ponnyryttare som struntar i västen och föräldrar som inte bryr sig, men säg att ungen åker i backen så det bara smäller om det, inte får ni ut något på försäkringen inte, för alla under 18år ska ha väst på sig.


Jag har flera exempel på gånger då jag kunnat blivit skadad för livet om jag inte haft väst på mig.

Kommentarer
Postat av: engpeng

väst ftw!! Mamma och pappa tänker sluta betala bert om jag tävlar utan väst när jag fyllt 18, jag försöker övertala om att man kan väll va snygg nååån gång utan väst hehe.. Men den ger mig liksom trygghet också!

Svar: Ja, haha jag vågade knappt ta av mig den första tävlingen utan, tog över ett halvår också 😂 väst - enda rätta!
Amanda

2013-11-13 @ 12:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0