FRUSTRATION

Vad är grejen med Sverige och att man bara ska bli "bättre än sig själv"??
Massvis av bilder strömmar runt på internet, där det står att man inte ska bli bättre än andra, bara sig själv.
Personligen tycker jag att det är bland de töntigaste jag hört, varför är det så fel att vilja bli bäst i det här landet?
Jag har heller aldrig förstått alla som springer lopp "bara på kul", först och främst är det inte en korrekt mening, sen så tycker jag att det är fånigt. Skulle jag ställa upp i ett lopp, då skulle jag göra det för att vara bäst. Men då finns det dom som bara vill utmana sig själva, ja? Vad är en större utmaning än att försöka vinna? Vara bäst? 
Nätet kryllar av de ena tramset efter de andra, trender som bara är trams
Alla dessa proteinpulver som så många ersätter måltider med, ät mat annars dör du.
5:2 dieten.... "Det är bra att rensa kroppen och ställa in den på svält, så gör ju rovdjur", det är inte naturligt för oss, kolla evolutionen och dessutom får inte vi i oss lika många dåliga bakterier som rovdjur eftersom vi äter bättre.
Alla fjortisar som lägger ut bilder i underkläder, ta på er kläder, seriöst, vad har ni för självrespekt?? Vill ni bli utnyttjade eller...
Ät och träna. Det är inte raketforskning. Klart att dieter funkar för någon, men det är så självklart att om man äter bra och tränar rätt så ska inte sådant trams vara nödvändigt.
Varför försöker vi hela tiden hitta genvägar? I stället för att ta tjuren i hornen och kämpa den hårda vägen, för det är ändå den du kommer tjäna på i längden. 
Därför tycker jag att Jens är så cool, för att han vågar säga "jag var bra, men jag skulle bli bäst", och folk får tycka vad dom vill.
Sedan behöver man ju givetvis inte försöka vara bäst på allt. Men vill man något väldigt mycket, så får man ju göra det helhjärtat, annars kan man lika gärna låta bli. Det är iaf vad jag känner, fast jag är iofs väldigt mycket tävlingsmänniska också.


Här har vi en rackare som tycker att han är bäst, att han äger och att han är kung, nog är han det allt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0