-

Gårdagen var rakt igenom klockren. Hade en hel del att göra på jobbet och när jag slutat så filade jag med Evelina. Sen ringde jag Alle på vägen hem, bästa och Harry gick jättebra.
Vi red ute i sommarhagen, till hans stora glädje :), han var väldigt taggad och la in några lyckliga bocksprång, kunde inte annat än att skratta och le åt honom. Jobbade igenom honom ordentligt, körde mycket lyhördhet, alltså reagera snabbt på väldigt små hjälper. 
Han är en väldigt känslig häst och det är något jag vill vara väldigt noga med att behålla, ju snällare man kan rida desto bättre.

Idag tog vi en lång tur i skogen, växlade med att jobba i form och jobba med huvudet uppe. Det är så bra att jobba på gas och broms i skogen på långa sträckor + att hästarna tycker att det är mycket roligare än på ridbanan. 
Jag kom hem igen 12.26 och skulle till bussen 12.40, på den tiden skulle jag hinna duscha och packa ihop lite grejer, om jag får säga det själv så var det rätt snabbt jobbat. Nu sitter jag i bussen på väg till Evelina :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0