EFTER REGN KOMMER SOLSKEN

Tror allt fick sin vändning där.
Som jag redan skrivit så var torsdagen perfekt med fina vänner. Igår hade det nya bettet kommit, ett mjukt gummibett med tungfrihet och d-ringar. ÄNTLIGEN tror jag att vi har hittat rätt bett att ha till hoppningen, jag red på ridbanan och han var klockren, han va pigg, framåt och verkligen ville hela passet. Fick även med lätthet tillbaka honom när han låg på ordentligt. Känslan var så bra och jag är hur glad som helst, så nu håller vi tummarna för att det blir lika bra på tävlingen imorgon.
 
Det där med bett har varit ett riktigt skit, har testat allt möjligt...
Han tycker inte om vanliga tredelade bett, han gillar inte läderbett, gag (inget jag blev så förvånad över dock) och inte tungfrihet med lite hävstång. Vi hade ett flippan, gummi och lite hävstång som har varit perfekt att rida med hemma, det har han tyckt om. Men när vi åker iväg blir han lite mer tillbaka själv, när jag fick honom hade han varit på en tävlingsplats, så jag tror han blir lite nervös. Därav blir det bettet lite för mycket även fast det fortfarande är ett snällt bett, men nu tror och hoppas jag att vi hittat rätt, det känns så, äntligen.
Tur man har Anneli (washap.se) som kan ta hem allt möjligt åt mig ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0