1.5V I TYSKLAND

Nu har jag spenderat ca 1.5v här i Tyskland, jag har aldrig jobbat så mycket och samtidigt mått så bra som jag gör nu. 12-13h arbete / dag och folk som ständigt vill umgås efter jobbet haha.
När jag skulle åka hit var jag rädd att min kassa kropp inte skulle klara slitjobb, men den har nog aldrig mått så bra som nu när den är igång hela dagarna. Jag har nog heller aldrig haft en sådan träningsvärk som jag har haft under den här tiden.
 
Men nu tror jag inte att det är vad ni vill läsa om.
Dagarna här flyger förbi och jag älskar att vara på en enorm hästgård, som det sett ut de här dagarna så har jag till största del gjort groomjobb, jag kommer bli pro på att linda ben ;) men det har även blivit viss ridning!
Ler fortfarande när jag tänker på kommentaren "not bad, not bad at all, you can ride some". Dock är det fortfarande rätt lugnt vad det gäller ridning, men hade inte precis väntat mig att få rida en massa direkt heller.
Idag har varit den lugnaste dagen hittills, nu när Ludger + Henrik ink team är på WEG så är det rätt avslappnat här. Jag red på fm och gick med några hästar så de fick beta under dagen, även mockat en del boxar men inte så mycket mer än så.
 
Det är för övrigt otroligt fint här och jag får lära mig så mycket. En dag när jag joggade en häst så hoppade Henrik och Philipp för Ludger, det var riktigt intressant!
Philipp är för övrigt otroligt trevlig och ödmjuk, så det känns bra att spendera dagarna i hans stall.
 
Men nu ska vi ut och äta, två tjejer åker hem idag så vi är ett gäng som ska äta middag. Jag ska försöka att uppdatera lite oftare, men man blir bra trött när man är igång så mycket.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0