BEROENDE

Var i stallet i lite mer än 3h idag, ville inte ens åka därifrån men hungern blev för stor.
Ställde upp två små hinder på banan idag, jobbade på kurvridning och väldigt fokus på min sits innan, över och efter hinder. Vi fick till ett riktigt bra tryck och fick känslan att jag hade kunnat höja upp hinderna mycket, shit va jag trivs med den hästen. Fick en väldigt bra känsla, han hoppade fint med ryggen, hittade en väldigt stark och fin galopp. Min egen ridning var ganska duglig.
Hans självförtroende har växt betydligt, det känns som att han verkligen börjar tro på sig själv och tycker att han är bra, det blir så stor skillnad när hästen får mer och mer självförtroende, mer kraft i allt. Känns väldigt bra.
Var på toppenhumör efter ridpasset, borstade honom länge, masserade in arnika gel och stretchade honom. Gosade, gav honom godis och snyggade till manen medan han stod och verkligen njöt av all uppmärksamhet.
 
När jag skulle mocka så fick jag för mig att jag skulle träna min koncentrationsförmåga, vanligtvis när jag mockar så tänker jag på allt möjligt och tankarna svävar runt fritt. Men bestämde mig att jag skulle skjuta undan alla onödiga tankar och fokusera på mockningen, det var en liten utmaning faktiskt. 
Det gick dock bättre än väntat och jag mockade mer effektivt än vanligt, trots att jag är så petig. Bra med lite tvångsövning av koncentrationen emellanåt.
Bestämde mig även för att rengöra vattenkopp och krubba igen, tvätta och smörja hans vardagsträns och rengöra skydd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0