DET BLEV EN LÅNG DAG

Hade väldigt mycket att göra igår, inledde dagen med 8h jobb, plugg på det, åt en snabb middag (snabbmakaroner är en räddare i nöden), fixade hela stallet, red och sprang en vända.
Runt 22 igår var jag klar med allt.
 
Igår var alltså första ridpasset på ett tag och det var svårt att avgöra vem av oss som var lyckligast. Ettan var taggad, glad och busig. 
När vi började galoppera la hon ett ett bocksprång av glädje. Det som var lite extra kul med ridpasset, var det faktum att det kändes som att en hel del grejer fallit på plats. Så det har nog bara gjort henne gott att vila lite, om än lite väl mycket överskottsenergi.
Jag kunde komma åt henne på ett helt annat sätt, utan att hon försökte öka tempot.
Den där lilla hästen är ett nöje att rida, har hittills tyckt att det varit roligt att rida henne varje dag sedan hon kom. Jag måste använda hjärnan en hel del, hitta på nya knep, hela tiden vara snabb men avslappnad. 
Ettan har väldigt mycket egen motor, så mycket fokus ligger på att få henne avslappnad och att vänta.
 
Hon är helt klart en av de roligaste hästar jag någonsin suttit på, inte alltid så lättriden, men det är väldigt kul hela tiden.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0